arch/ive/ief (2000 - 2005)

Eindelijk een Internet ombudsdienst
by Rudi Vansnick Friday, Dec. 24, 2004 at 2:11 PM
rudi.vansnick@isoc.be

INTERNET OMBUDSDIENST.
Sinds de komst van de breedband technologie zijn malafide praktijken uiteraard niet uit de internetwereld te bannen. En tot op heden heeft u, als internetgebruiker, niet bepaald een 'loket' of een ‘ombudsman’ waar u met uw klachten effectief terecht kan. Daarom hebben wij, ISOC Belgium, beslist hier wat aan te veranderen.
Onze eerste tegemoetkoming was onze spam- en spywareklachtendienst. Deze werd veelvuldig aangesproken en ook vandaag is het nog een druk bezochte plaats. Maar daar eindigt onze tussenkomst niet !

INTERNET OMBUDSDIENST.

Inleiding

Sinds de komst van de breedband technologie zijn malafide praktijken uiteraard niet uit de internetwereld te bannen. En tot op heden heeft u, als internetgebruiker, niet bepaald een 'loket' of een ‘ombudsman’ waar u met uw klachten effectief terecht kan. Daarom hebben wij, ISOC Belgium, beslist hier wat aan te veranderen.
 
Onze eerste tegemoetkoming was onze spam- en spywareklachtendienst. Deze werd veelvuldig aangesproken en ook vandaag is het nog een druk bezochte plaats. Maar daar eindigt onze tussenkomst niet.
 

Ombudsdienst

Vanaf 1 januari 2005 starten wij een ombudsdienst voor problemen met internet en daaraan verbonden (trans)acties. Deze dienst heeft tot doel u, als internetgebruiker, bij te staan in de behandeling van problemen die te wijten aan het gebruik van Internet en rechtstreeks daaraan gekoppelde (trans)acties.

 

Wat betekent dit nu in de praktijk ?

Wij hebben de ‘problemen’ onderverdeeld in groepen, zijnde:

 

1.      spamklachten en aanverwante problemen;

2.      aankopen/verkopen verricht door middel van internet (via email, fora, shops, etc...);

3.      problemen met hosting van websites;

4.      website auteursrechten.

 

Even praktisch bekeken.

De internetgebruiker, die zich benadeeld voelt, kan terecht op onze website waar een specifiek daartoe ontworpen formulier dient ingevuld te worden. Wij stellen een dossier samen met een eerste beoordeling. Het is geenszins de bedoeling de kosten voor de hulpverlening uit te pan te laten swingen. Immers de modale internetgebruiker heeft geen budgetten om een gecompliceerde rechtszaak te voeren. Vanaf 25 december zal de website alle informatie omtrent de operationele aspecten bevatten.

Meer info

ISOC Belgium - Rudi Vansnick tel. +32 9 3293916 - +32 475 281632 ombudsman@isoc.be

Betalen???
by ___ Monday, Dec. 27, 2004 at 3:07 PM

"De internetgebruiker, die zich benadeeld voelt, kan terecht op onze website waar een specifiek daartoe ontworpen formulier dient ingevuld te worden. Wij stellen een dossier samen met een eerste beoordeling. Het is geenszins de bedoeling de kosten voor de hulpverlening uit te pan te laten swingen."

Reclame op Indy?