Call-Centers / Up-Call wil snel een faillissement by raf Thursday, Dec. 16, 2004 at 3:49 PM |
Antwerpen – Werknemers uit verscheidene vestigingen van de call-centers van Up-Call zijn vanochtend samengekomen aan de hoofdzetel in Antwerpen. Het personeel is daar sinds maandag in staking. Up-Call, met zijn spinneweb van filialen, staat op de rand van het failliet. Het bedrijf heeft jarenlang de sociale wetgeving, de belastingen en de sociale zekerheid aan zijn laars gelapt. Bijzonder merkwaardig is dat de werknemers in Antwerpen hopen dat ook hun vestiging zo snel mogelijk failliet wordt verklaard.
Zoekend naar de verdieping waar Up-Call woont, valt het oog van de
bezoeker op een bordje op de 18-de verdieping: Hayo Business Center, Marketing
Interactive, TeleTeam, drie units uit het web van vennootschappen van
zaakvoerster Ingrid Lauwers. Haar hele groep staat bekend als Up-Call.
De groep had zo'n 300 werknemers in dienst, verspreid over zeven vennootschappen
en vier vestigingen in Antwerpen, Brussel, Tongeren en Gent. |
Right on by Me Tuesday, Nov. 08, 2005 at 2:40 PM |
alles wat ik hier lees komt me bekend voor, toen ik kwam solliciteren te antwerpen klonk alles zo mooi, toen ik begon stond ik verbaasd van de flexibiliteit van 't bedrijf, tot ik moest uitbetaald worden, ik heb zelfs nooit mijn tweede contract gezien, nooit een dubbel gekregen! ze weigerde het op te sturen, ik heb meermaals achter hun gat moeten zitten om mijn achterstallig loon te krijgen zelfs toen mijn proeftijd over was, ze weigerden de juiste papier door te sturen naar mijn vakbond met het gevolg dat ik niet kon stempelen, het geld dat ik verdiend had kreeg ik zelfs niet. tot ik een brief kreeg met de vermelding dat MI failliet was, nu weet ik dat het niet aan mij lag maar aan MI zelf!