arch/ive/ief (2000 - 2005)

Het vakbondsfront van DHL en de luchthaven roept op
by syndicale website Wednesday, Oct. 27, 2004 at 7:42 AM
syndicale.website@pandora.be none none

Het vakbondsfront van DHL en de luchthaven roept op
voor een MARS VOOR WERK

vrijdag 29 oktober

Afspraak 8 uur Noordstation Brussel : op naar de Wetstraat.

DHL en de Belgische regeringen zijn mislukt in hun onderhandelingen om te zorgen voor bijkomende tewerkstelling op de Zaventemse luchthaven. Dat is niet alleen slecht nieuws voor de werknemers van DHL, maar ook voor alle werklozen en werknemers op en rond de luchthaven. In Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

We eisen van DHL werkzekerheid voor alle werknemers. Niet alleen in de komende 4 jaar, maar ook na 2008. We wijzen een krimpscenario op termijn radicaal af.

We eisen van de regeringen een stabiel wettelijk kader dat een redelijke groei van de luchthavenactiviteiten, overdag en ’s nachts, mogelijk maakt. De politiek moet rekening houden met de bekommernissen van de omwonenden inzake nachtlawaai. Maar ze mag zich niet laten gijzelen door onredelijke kreten van sommige actiecomité’s.

Tewerkstelling is de beste garantie voor een goede nachtrust. En niet alleen rond de luchthaven. In de aanloop naar de onderhandelingen voor een interprofessioneel akkoord straks en de eindeloopbaanproblematiek in het voorjaar eisen we drie zaken : jobs, jobs en nog eens jobs!!

De beste garantie om de sociale zekerheid overeind te houden!!!!

slapen vakbonden niet?
by sammy Wednesday, Oct. 27, 2004 at 4:25 PM

Is het niet vreemd dat vakbonden consequent partij lijken te kiezen voor DHL? Horen vakbonden dan niet naar het bredere socio economische plaatje? Is dat niet het welzijn van de samenleving? DHL dient gewoon te investeren in minder lawaaierige toestellen. Daarvoor wil ik wél mee voor de deur van DHL gaan staan.

slapen?
by barend Thursday, Oct. 28, 2004 at 7:14 PM
barendclaessens@hotmail.com

slapen vak bonden niet?

het antwoord hierop, beste vriend , is ; ja wij proberen te slapen maar de laatste tijd lukt dit niet zo goed.
wij woelen in ons bed denkende aan de sociale zekerheid, het grote aantal werklozen in ons land, het verdwijnen of afslanken van steeds meer bedrijven, de wijze waarop het kapitalistsch economisch systeem de kloof tussen arm en rijk steeds groter maakt , enz.

maar last van vliegtuigen? ja die horen we wel , en ja , die enkele nachten dat we dan toch eens slapen worden we er soms wakker van maar het probleem in dit dossier is dat niet enkel dhl in vraag moet gesteld worden maar ook de hele luchthaven en alle economische activiteit daarrond!

en dan, beste vriend, wil ik persoonlijk die paar vliegtuigen er wel bijnemen hoor! vooral als je beseft dat daarmee vele jobs worden behouden en er zelfs nog bijkomen.
of het bedrijf nu dhl noemt of anders maakt niet zo veel uit en laten we nu allen eens echt eerlijk en solidair zijn; als je zelf daar werkt zou je dan ook blijven zeggen dat een vliegtuig boven je hoofd het grootste probleem is van de omgeving en niet jouw jobzekerheid???????

ten laatste ; ja ik weet waar ik over spreek ik woon zelf maar 3 km van die bewuste luchthaven maar voor mij gaan mensen en hun job steeds voor!!! een stiller vliegtuig?? liefst maar dan wel één dat er voor zorgt dat mensen hun job kunnen houden !!!!!!