arch/ive/ief (2000 - 2005)

Verkiezings uitgaven kontrole .....
by Heyndrickx E. Sunday, May. 30, 2004 at 1:24 PM

Verkiezingsuitgaven controle …

Dit is niets anders dan de kiezers een rad voor de ogen draaien, welke redelijke mens kan dit nu geloven. Laten we eens kijken wat de Spa doet. Den Spa baas Steve heeft als raadgever Patrick Janssens, de ex manager (10j) van een reklamebureau, hij weet maar al tegoed hoe belangrijk het is “ gezien worden “ en het instrument is in de allereerste plaats de TV, maar ook allerlei weekbladen die gelezen worden door jong en oud, mannen en vrouwen.
De Stevaert is dus op 7 Februari 2004 tot 12 Maart gestart met de verkiezings-campanje voor de SPa. Hij heeft voor 7,5 miljoen oude Franken uitgegeven aan: advertenties “Ideeënfabriek en een gratis boek uitgedeeld “ een gesprek met Steve Stevaert”
De Steve heeft dit dus ook begrepen en hij wordt dus gezien op alle mogelijke TV zenders in om het even welk programma. Daarnaast is hij ook te zien in allerlei weekbladen en tussendoor schrijft hij dan nog effekes een kookboek en deelt hij gratis het boek “ een interview met Steve” uit, loopt hij gans Vlaanderen plat op alle mogelijke gebeurtenissen en laat hij zich intervieuwen in zoveel mogelijk gazetten en weekbladen. Een vraag die bij mij opkomt, wanneer doet hij zijn werk als partijvoorzitter, als lid van allerlei parlementscommisies en als parlementariër.
Onlangs heeft de Steve de Ideeênfabriek op gang gebracht, hieruit worden dan een aantal ideeën weerhouden die de Steve dan gebruikt om als “advertentie” te laten publiceren in zoveel mogelijk weekbladen. Als men deze advertentie’s bekijkt dan zou men kunnen geloven dat de Steve al deze ideeën zomaar (onmiddellijk) zal waar maken na de verkiezingen van Juni 2004.Wat hier achter zit is gewoon verdoken verkiezingspopaganda (veel beloven) die dan wel handen vol geld kost aan de partijkas. De kas was dus niet leeg na de Agusta affaire. Van 1973 tot 2003 heeft de SP nadien de SPa voor minimum 2 miljard
250 miljoen oude franken smeergelden, overheidsgelden en giften gekregen.
Ref.(Internet – het palmares van de SPa).
Daarnaast krijgt de SPa gratis propaganda mogelijkheden, nog eens in diezelfde gazetten, weekbladen en op den TV onder de vorm van intervieuws of in wat men debatten noemt. Dit is dan de oorzaak waarom er bijna niet meer moet geplakt worden zoals vroeger.Nu kunnen ze de overheidssteun (belastingsgelden) voor andere zaken gebruiken dan voor het plakken van ver-
kiezingspropaganda.

Etienne Heyndrickx

N.B. de vermelde 7,5 miljoen Fr komt van mijn opvolging gedurende die periode in de vermelde weekbladen en na telefonische vraag bij deze weekbladen over de kostprijs voor een advertentie in kleur op A4 formaat.