arch/ive/ief (2000 - 2005)

Hypertag: Point.Click.Receive.Consume.
by neopygmee Saturday, Feb. 21, 2004 at 12:08 PM
neopygmee(a)pi.be

In Engeland heeft HP de eerste toepassing van de Hypertag-technologie gelanceerd: een "slimme en goedkope" chip in reclame-affiches die kan communiceren met de GSMs van voorbijgangers.

De Hypertag-technologie bestaat uit het incorporeren van een elektronische chip in reclame-affiches. Voorbijgangers kunnen hun GSM op de affiche richten en via een infrarood-verbinding de affiche en/of andere "informatie" downloaden op hun GSM.

"Point.Click.Receive" is de slogan van Hypertag. "Consume" zijn ze blijkbaar vergeten toe te voegen.

Hewlett-Packard heeft in Engeland, in het kader van hun kunst-reclamestunt "Hype" de eerste toepassing gerealiseerd.
Onderdeel van "Hype" is o.a. een kunstgalerij die door HP geopend werd in Londen, waar kunstenaars hun werk mogen tentoonstellen - op voorwaarde dat de letters H en P duidelijk zichtbaar, en in die volgorde, in het werk aanwezig zijn.

De Hypertags in de affiches van Hype downloaden een elektronische agenda in de GSMs van de bezoekers (die daarvoor kiezen) die hen er later aan herinnert om de tentoonstelling te bezoeken.

Meer info over "Hype": http://www.guardian.co.uk/arts/features/story/0,11710,1144170,00.html

Website van Hypertag: http://new.hypertag.com/Home.view