DHL: wat niet geweten mag zijn by www.werklozenbond.tk Friday, Jan. 16, 2004 at 10:11 AM |
werklozenbond@yahoo.co.uk |
Heeft er zich al iemand afgevraagd waar de expansiedrang van DHL vandaan komt? Is het niet een beetje vreemd dat DHL temidden een laagconjunctuur en bedrijfssluitingen als een van de weinige bedrijven aan uitbreiden denkt en de belofte van duizenden jobs rondstrooit als waren het late kerstcadeau's?
De plannen van DHL hebben een economische basis: de oorlog in Irak, natuurlijk. DHL is een van de weinige en in ieder geval het eerste courierbedrijf dat in opdracht van de bezetters en de plunderaars van Irak materiaal transporteert. Het is ook daarom dat een DHL vliegtuig op de luchthaven van Bagdhad beschoten werd.
Wat zegt u? Dat is louter materiaal voor de heropbouw van Irak en dus eigenlijk een vorm van hulp? Jammer: DHL transporteert ook militair materieel, ondermeer Patriotraketten.
Samengevat: DHL is een bedrijf dat deelneemt aan de plundering van Irak en geld verdient op kap van de Irakese bevolking. Het is dus een bedrijf van oorlogsprofiteurs. Het is een beetje vreemde dat het gemeenschappelijk vakbondsfront zonder een woord van kritiek DHL verdedigt.
Holle frasen by Kritische geest Friday, Jan. 16, 2004 at 10:23 AM |
Je vraagt je soms af of sommige comentschrijvers wel lezen wat er in de artils staat waaronder ze brallen.
De vakbonden wijzen er op dat het meer dan waarschijnlijk om delocaliseringen gaat, dat wil zeggen het concentreren van activiteiten in Brussel en dus het sluiten van afdelingen elders in Eruopa. De groei van DHL in Brussel is dus geen groei, maar is een herstukturering van de Deutche Post.
DHL is dus niet eens een Amerikaans bedrijf, het maakt deel uit van de Deutche Post,... iets dat de braller van de werklozenbond wellicht ontgaan is.
Peter wil ook geen trein van de NMBS meer nemen en vind dat dat bedrijf moet sluiten, daar de NMBS actief troepen transporteert naar IRAK. (nog steeds) SLuiten die NMBS, die oorlogscollaborateurs, ... smijt al die treinmannen op straat. Bovendien kan je jezelf beter te voet of met de fiest verplaatsen.
Flauwekul natuurlijk. Dat er kritiek te geven valt op DHL de NMBS, de Antwerpse haven,.... inzake hun bertokkenheid bij die oorlog is natuurlijk duidelijk. Maar waar was Peter toen de trainstoppers die transporten trachtten tegen te houden??
Een beetje brallen en zichzelf voordoen als superactivist is natuurlijk gemakkelijker dan echt iets proberen te veranderen.
Zeg jongens by han Friday, Jan. 16, 2004 at 10:26 AM |
Zeg jongen van de werklozenbond.
Je post je artikel als commentaar en dan even later opnieuw als artikel.
Dat is de reden waarom het werd verwijdert, dat doen wij wel meer, we denken dat een artikel 1 maal posten op de website meer dan voldoende is.
groeten
han
Deutsche Bahn, dan is het goed natuurlijk by werklozenbond Friday, Jan. 16, 2004 at 10:34 AM |
werklozenbond@yahoo.com |
Mogen er kritische vragen gesteld worden?
Of DHL een Duits of een Amerikaans bedrijf is, maakt geen fluit uit. Dat het Duits is, blijkt overigens uit de verschillende artikels waarvan de links in het artikel gepubliceerd worden.
De kern van het artikel staat er zeer duidelijk:
"Het is een beetje vreemde dat het gemeenschappelijk vakbondsfront zonder een woord van kritiek DHL verdedigt."
Daar staat niet bij dat DHL dicht moet en dat alle personeel ontslagen moet worden. Evenmin vind ik dat van de NMBS. Dat wordt ook nergens gezegd, de commentaar van de kritische geest slaat derhalve nergens op.
Net zomin als de vraag waar Peter was tijdens de trainstopping acties. Maar voor uw informatie: de man was actie aan het voeren in de haven en aan de kazerne op linkeroever.
ik het land der blinden is eenoog koning. by kritsch blijven Friday, Jan. 16, 2004 at 11:42 AM |
Je vraagt je soms af of sommige comentschrijvers wel lezen wat er in de artikels staat waaronder ze brallen.
De vakbonden wijzen er op dat het meer dan waarschijnlijk om delocaliseringen gaat, dat wil zeggen het concentreren van activiteiten in Brussel en dus het sluiten van afdelingen elders in Eruopa. De groei van DHL in Brussel is dus geen groei, maar is een herstukturering van de Deutche Post.
Dus ook geen groei omwille van de leveringen aan Irak.
Bovendien staat het persbericht van vakbonden vol met kritiek op DHL. Vreemd dat de werklozenbond dat niet opmerkt.
Maar bon, ik het land der blinden is eenoog koning.