arch/ive/ief (2000 - 2005)

[FORD GENK] Foto reportage 02.10.2003
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

3.000 banen op de tocht. Verbijstering, woede, ... over het bedrog van de directie die de arbeiders tot voor enkele weken nog voor jarenlang garantie bood en voor miljoenen nieuwe investeringen beloofde.

[FORD GENK] Foto rep...
dscn2078_banden.jpg, image/jpeg, 600x450

3.000 banen op de tocht. Verbijstering, woede, ... over het bedrog van de directie die de arbeiders tot voor enkele weken nog voor jarenlang garantie bood en voor miljoenen nieuwe investeringen beloofde.

150 mensen staan piket
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

150 mensen staan pik...
dscn2076_poort.jpg, image/jpeg, 600x446

De hele dag door staan er zo'n 100 mensen piket aan de poort, ze verhinderen dat de directie materiaal of auto's uit de fabriek weg zou halen.

Brandende autobanden
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

Brandende autobanden...
dscn2081_banden.jpg, image/jpeg, 600x450

Brandende autobanden op zichzelf te verwarmen, en om eventuele vrachtwagens tegen te houden.

Verlaten parking
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

Verlaten parking...
dscn2084_parking.jpg, image/jpeg, 600x450

Normaal staan hier honderden auto's van de fordarbeiders, maar vandaag lieten deze verlaten parkings een zeer droevige indruk na.

De krant lezen
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

De krant lezen...
dscn2085_krant.jpg, image/jpeg, 600x450

Met gemenge gevoelens worden alle kranten gelezen.
"Ja die FOERD, dat vinden we wel goed, er had ook FUCK mogen staan"
"Waarom wijgeren de media onze oproepen voor solidariteiet uit te zenden?"

Koffie en thee, ...
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

Koffie en thee, ......
dscn2088_koffie.jpg, image/jpeg, 600x450

Koffie en thee, ...

28 jaar FORD en nu?
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

28 jaar FORD en nu?...
dscn2091_koffie.jpg, image/jpeg, 600x462

Ik heb hier jaren gewerkt maar nu ...

Solidariteit
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

Solidariteit...
dscn2098_camion.jpg, image/jpeg, 600x450

En plots komt er uit onverwachte hoek Solidariteit. Een Brouwer stuur een vrachtwagen met bier voor de FORD arbeiders.

Geen commentaar
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

Geen commentaar...
dscn2110_bankje.jpg, image/jpeg, 600x450

Geen commentaar

verhalen vertellen
by han Soete Thursday October 02, 2003 at 08:18 PM
han@indymedia.be

verhalen vertellen...
dscn2111_cc.jpg, image/jpeg, 600x450

1001 verhalen worden er verteld, ..

freddy
by freddy Friday October 03, 2003 at 09:21 AM
fvisconti@swing.be

Moi je veux bien...mais
Permièrement, je suis de tout coeur avec les travailleurs de Ford et si je peux faire quelque chose pour les aider, je le ferai. Mais avant je dois dire ce que j'ai sur le coeur. Et là je m'adresse à tous les travailleurs de tous les secteurs du travail et en particulier à ceux du secteur automobile. Vous les travailleurs de Ford, Vw, Volvo etc... où étiez-vous lorsque la multinationale Renault à sacrifié l'usine de Vilvoorde? Vous espériez survivre sur leur mort? Mais sous le capitalisme, "la mort fait des petits". Vous aviez confiance aux partis politiques, aux fédérations syndicales? Alors mettez votre confiance dans votre poche et contrôlez tout par vous même. Cette histoire je l'ai vécue et je la vit tous les jours en sidérurgie. La division des travailleurs a permis de détruire ce qui était Cockerill-Sambre. Maintenant, c'est aux autres usines automobiles de mener des actions avec ceux de Ford avant que ce ne soit leur tour. C'est aussi aux travailleurs des autres secteurs de se solidariser contre le pouvoir des multinationales et de la soumission des dirigeants politiques.

loonlasten
by Lucchesi Sunday October 05, 2003 at 06:56 PM
lucchesireune@hotmail.com

Hier begint duidelijk te worden dat de loonlasten te hoog zijn in Belgie...Het zal misschien niet de grootste reden zijn van de onstlagen werknemers maar ....
Het heeft veel schade veroorzaakt.
Men moet drastisch de loonlasten verlagen voor een bedrijf of anders gaat het niet meer ...