3000 jobs weg bij Ford Genk: vechten voor werk! by Kenneth Rumes Wednesday October 01, 2003 at 10:12 AM |
kennethrumes@hotmail.com |
Zopas is bekend geraakt dat inderdaad 3000 jobs verdwijnen bij Ford Genk. Onmiddellijke axie is nodig.
De Europese direxie van Ford Genk beslist door de tegenvallende verkoopsresultaten om 3000 jobs verloren te laten gaan in Genk. Na de sluiting van de steenkoolmijnen en Philips Hasselt een nieuw triest hoogtepunt in de teloorgang van de tewerkstelling van de gewone arbeiders in Limburg.
Waar staat Verhofstadt nu met zijn banenplannen? Moeten we na Renault, Sabena nu ook Ford Genk als sociaal kerkhof toelaten. Het wordt afwachten hoeveel mensen hier weer ziek van zullen worden, hoeveel zelfmoorden en depressies dit weer teweeg gaat brengen, hoeveel gebroken gezinnen?
Het is daarom hoog tijd dat we onmiddellijk in axie schieten en vechten voor het behoud van élke job in Limburg. Het uitbesteden van het werk naar lageloonlanden moet stoppen en de direxie van Ford moet overtuigd worden om tóch te investeren in Genk.
Daarom moet er solidariteit zijn in de hele metaalsector en onder alle arbeiders. Ik pleit voor onmiddellijke reacties in de geest van Clabecq om banen te behouden.
203.000 jobs? by wilm Wednesday October 01, 2003 at 12:19 PM |
betekent dit nu dat Verhofstad met 203.000 nieuwe jobs moet komen aandraven???
Steve gratis by heeft gewonnen Wednesday October 01, 2003 at 01:06 PM |
Als Steve gratis het werk nu ook eens gratis maakt dan zal Ford wel blijven.
Er wordt wel verteld dat dit deel uit maakt van de Bush strategie om België en vooral de SPa af te straffen voor hun positie in de Irak oorlog.
Die 3000 jobs zullen er nog 2000 bijkomnde te verliezen creeren, zonder nog een 10.000 wat de Nato betreft.
Allez allen voor Steve stemmen, dan zijn wij zeker dat wij binnenkort ontwikkelingshulp van de UNO en USA
agalev voor de auto's by - - Wednesday October 01, 2003 at 01:32 PM |
Op de VRT teletekst
De VLD en Agalev willen dat de Vlaamse regering haar expansiesteun voor Ford opnieuw bekijkt.
Dus Agalev wil nu zeker dat wij weer allen de auto nemen. Vooral degenen di een gratis abo kregen van de lijn, kunnen nu maar een nieuwe wagen kopen van Ford. De Vlaamse overheid zal misschien zelfs nog tussenkomen bij de aankoop ervan.
Als men het beleid ziet van Ecole en Durant: NMBS met ABX praktisch failliet, haar nachtvluchten en haar immobiliteitsplan en nu Ford erbij, dan mogen wij van geluk spreken dat deze groenen uit de federale regering weg zijn.
Nochthans is de oplossing voor Ford Genk zeer eenvoudig: Steve geeft aan elke vlaming een Ford Mondeo gratis en dan zal Ford hier wel in de Limburg blijven.