arch/ive/ief (2000 - 2005)

"Shock and Awe", een nieuw logo?
by Guido Wednesday April 16, 2003 at 10:21 AM

"Shock and Awe", de naam van het blitsoffensief van bommen op Irak, zou binnenkort wel eens op bussen pesticiden kunnen staan.Misschien komt er ook wel een computerspelletje op de markt met die naam.

Een dag nadat de VS-troepen Irak binnenstapten, vroeg Sony voor de registratie van het begrip "Shock and Awe", voor een videospel. Het is niet duidelijk of Sony zal doorzetten met het spel. De aanvraag, daterend van 21 maart, was eerst ontdekt door Media Guardian.

Sony is niet het enigste bedrijf dat hoopt te profiteren van de naam. Het "The U.S. Patent and Trademark office" kreeg meer dan een dozijn aanvragen binnen, o.a. voor vuurwerk, lingerie, baby speelgoed, shampoo and consultingbedrijven.


"Not one has said it would be a bad name."Knight hoped that Monsanto or some other manufacturer could sell "Shock & Awe" pesticides under his label."You want to shock the bug, and then you want to be awed when you come back and see it gone," he said."

"Companies and individuals often apply for trademarks on products that never make it to market."

Hopelijk loopt het niet zo'n vaart.