Manager Vinck laat niet lang op zich wachten...
De NMBS maakt verlies...Niet moeilijk : De gekende strategie werd gevolgd : eerst het meest winstgevende deel (lees : de pakjesdienst ) verkopen aan de privé en dan tot de conclusie komen dat het personenvervoer (dat minst opbrengt omdat het een dienstverlening is) monsterverliezen lijdt. Karel Vinck doedt duidelijk zijn best.Met cijfers wordt nu aangetoond dat het slecht gaat met het bedrijf en worden we langzaam voorbereid op een afslankingsoperatie. De aanwervingen worden nu al stopgezet, terwijl de meeste personeelsleden niet eens hun verlof meer kunnen opnemen. Wat zal dat zijn na die afslankingsoperatie???
Toegegeven, alleen met het goederentransport lijkt winst gemaakt te kunnen worden.
ik veronderstel dat het een grapje is om de pakjesdienst 'het meest winstgevende deel' te noemen ? de pakjesdienst van de spoorwegen is nooit winstgevend geweest, vroeger niet als pakjesdienst, nu niet als abx. onder het mom van publieke dienstverlening (het leveren van pakjes gebeurt sneller en goedkoper door andere bedrijven) is er jarenlang overheidsgeld in deze bodemloze put gevloeid, geld dat beter had kunnen gebruikt worden om te investeren in het reizigersvervoer.