arch/ive/ief (2000 - 2005)

Fuck the War Criminal! (cartoon by Latuff)
by Latuff Sunday July 28, 2002 at 11:19 PM
latuff@uninet.com.br

Copyright-free artwork by Brazilian cartoonist Latuff, on behalf of brave Palestinian people and their struggle against U.S. backed Israeli oppression.

Fuck the War Crimina...
fuck.gif, image/gif, 472x600

een echte artiest...
by TUc Monday July 29, 2002 at 11:29 AM


zou allang gestopt zijn met dit thema uit te zuigen. Want die Latuff wordt echt slechter en slechter...
Kan Indymedia geen selectie maken van zijn tekeningen? De beste eruit kiezen ofzo?
TUc
http://www.drooker.com

selectie?
by christophe Monday July 29, 2002 at 12:14 PM

Pas maar op, TUc, dat er geen selectie gemaakt wordt uit jouw commentaartjes.

Christophe (terug uit vakantie)

godverdomme
by TUc Monday July 29, 2002 at 12:48 PM


christophe, ga je nu weer beginnen ja?

Ik vroeg me gewoon af of die Latuff niet inziet dat zijn tekeningen flauwe afkooksels beginnen te worden van de originele boodschap erachter.

Want persoonlijk vond ik hem vroeger echt goed maar nu vind ik het een beetje welletjes geweest.

Gelieve hier dan verder niets achter te zoeken, ok?

groeten,
TUc

PFFFFF
by BOSVOS Monday July 29, 2002 at 01:55 PM

TUc:
Zo snel op uwen teen getrapt ,.... Amaai .....
Bovendien heeft Christoph wel een punt natuurlijk, daar jou comments ook altijd hetzelfde zijn.
Maar op zich heb je gelijk, niet over het thema maar wel over de tekenkwaliteiten van Latuff. Het mag wel eens iest anders zijn dan die vieze made in USA tekenstijl.

I wouldn't fuck that fatso for a million bucks ;-)
by Peter Morlion Monday July 29, 2002 at 06:37 PM
dikkexpierre@yahoo.com

Hopla, is het weer een rondje kakken op iedereen?

Zullen we eens lekker censureren?
by christophe Monday July 29, 2002 at 06:57 PM

Indymedia is vooralsnog een site waarop iedereen mag posten wat zij of hij wil. Er zijn bepaalde criteria, maar de persoonlijke smaak van TUc hoort daar niet bij.
Ik heb soms ook heel wat vragen bij het systeem van open publish, maar ik stel me nog veel meer vragen bij het autoritarisme van sommige commentaarschrijvers die zowat alles willen censureren wat hen niet aanstaat.
Voor wie zich nuttig wil maken: schrijf eens een degelijke kritiek over de cartoons van Latuff zodat die jonge gast (want dat is hij) wat feedback krijgt waardoor hij inhoudelijk en vormelijk een stap vooruit kan zetten.

*sigh*
by TUc Monday July 29, 2002 at 07:20 PM


Christophe, je ziet wat je wil zien hé jong, maar ik refereer hier totaal niet aan mijn persoonlijke smaak. Ik vrees gewoon dat de Latuff-koe een beetje uitgemolken is, begrijp je?
Niks TUc-smaak! wat een wonder!

En voor wat betreft de censuur-discussie: waarom zou dit censuur zijn? Mocht je een definitie van het scherm-woord 'definitie' raadplegen dan moet je toch toegeven dat dit daar niets mee te maken heeft.

Toch?

groeten!
TUc

vraagje
by Jorg S. Monday July 29, 2002 at 07:28 PM


Wat doet TUc nu eigenlijk fout vraag ik me soms af. Ikzelf check Indy niet zoveel, maar ben die tekeningen van Latuff nu al beu gezien!

Of is het weer vijandschap en al hier?
J.

Koppig?
by christophe Tuesday July 30, 2002 at 08:58 AM

Jullie zijn echt wel een beetje hardhorig, hé.
Op Indymedia zijn artistieke waarde en persoonlijke smaak geen criterium voor het schrappen van bijdragen.

*sigh* (part 2)
by TUc Tuesday July 30, 2002 at 10:23 AM


jaaa, dat weet ik ook wel Christophe!
Nogmaals: ik vroeg me gewoon af of Latuff zelf niet doorhad dat de inspiratie een beetje opgeraakt.
Maar kijk, ik denk dat ie het zelf al doorheeft. Hij begint al andere zaken te publiceren. fantastisch!
Leve Latuff!
TUc

subtiele vertaling der berichten van onze pitbull
by joeri Tuesday July 30, 2002 at 10:25 AM
joeri@indymedia.be

hiya,

sommigen vinden de meeste latuff-cartoons uitgezogen; anderen vinden ze nog steeds briljant. Ik heb hier ook mn eigen mening over, maar zoals christophe aangaf, die doet er eigenlijk niet toe, vermits we vinden dat over smaak niet te twisten valt. Wat niet wil zeggen dat je hier je mening over deze cartoons niet zou kwijtmogen, maar wel dat we latuffs cartoons er niet gaan afhalen, zolang ze aan bepaalde edito-criteria voldoen.

sorry, maar onze pitbull is bronstig en erg dominant momenteel; hij blaft wel veel en dreigend, maar hij bijt niet en heeft after all nog steeds een zacht en vreedzaam karakter

groetjes
joeri

Vossen en Pibulls lusten Latuff maar geen Tuc koekjes ;-)
by han Wednesday July 31, 2002 at 11:26 AM

Jaar en dag staan er in alle kranten strips, rode ridder, Garfield, spiderman, .... en andere onzin.
Al deze strips zijn vreselijk ideologisch geladen, soms zijn ze leuk maar nagenoeg nooit maatschappij kritisch meestal bevestigend.

En dan is er hier ene jonge gast die probeert het eens anders te doen. Minstens één maal per dag worden we getrakteerd op één van zijn cartoons, verbazend vin ik dat.
Jah, soms vind ik ze wat flauw net zoals ik de cartoons van Zak ook wel eens afgezaagd en flauw vind (maar al bij al zo wat het beste van je in De Morgen kan vinden).
Som bergijp ik de cartoons van Gal gewoon niet, die neemt nochthans een week de tijd voor elke tekening en ik heb een enorme waardering voor zijn werk.

Ik vind bovenstaande Cartoon ook bijzonder zwak, vooral omdat er over Palestina zoveel andere dingen te vertellen vallen. Voor mij is het thema Palestina helemaal niet uitgemolken, er is daar een oorlog aan de gang. Het is meer dan nodig dat dat wordt verteld, getekend, ....

Ik hield in het begin niet van de stijl, de typische Amerikaans comic stijl, ... maar eh ben al een paar keer aardig verrast geweest door de manier waarop Latuff die gebruikt.

Groeten

han

stop the spam
by bart Wednesday July 31, 2002 at 11:52 AM
bart@indymedia.org

we moeten die gast eens duidelijk maken dat ie niet op alle nieuwswires moet posten.

stop the spam !

Palestina
by TUc (koekje?) Wednesday July 31, 2002 at 12:13 PM


Palestina is absoluut niet uitgemolken Han, daar heb je groot gelijk in. Anders zou ik er mijn thesis niet over doen ;)

Maar waarom probeert ie geen kunstenaarsproject op te zetten in solidariteit met Palestina. Ik denk dat ie daar verder mee komt. Hij moet daar wel de tijd voor hebben hé...

Zijn trouwens al de strips die je opnoemde 'vreselijk ideologisch geladen'? Garfield? Jeez, ik denk niet dat het heeft gewerkt bij mij ;)
Is dat niet wat te overdreven wat je over die strips zegt Han? Ik bedoel: misschien gebruiken ze wel een referentiekader, net zoals Indymedia dat doet, maar zouden ze daarom al meteen zwaar ideologisch geladen zijn?

OK, Spiderman wel. ;)

groeten,
TUc

jonge gast?
by TUc Wednesday July 31, 2002 at 12:24 PM


Han, nu jij het weer even had over die 'jonge gast' Latuff herinnerde ik me dat Christophe dat ook zei. Maar die man is verdomme 33 jaar oud! Jullie doen net alsof het een vijftienjarige snotaap is!

Han, die man is minstens enkele jaren ouder dan jij! hahaha.

Hoe kwam Christophe erbij om hem een jonge gast te noemen? Laat me raden. ;)

groeten,
TUc

STOP DE NEUROTEN
by BOSVOS Wednesday July 31, 2002 at 12:26 PM

Zeg wie is die Neuroot daar op indymedia die in alles SPAM ziet.

ter verduidelijking
by joeri Wednesday July 31, 2002 at 12:34 PM
joeri@indymedia.be

han is ergens tussen begin en midden de dertig
christophe is eind de twintig
bart is bart