arch/ive/ief (2000 - 2005)

Hans Soete en Eric Goeman=nationalisten tegen globalisme volgens De Standaard
by Guido Wednesday September 19, 2001 at 03:36 PM

Volgens De Standaard zijn Eric Goeman en Hans Soete nationalisten tegen de globalisering.

Hans Soete en Eric G...
nationalists.jpg, image/jpeg, 1129x725

Vandaag staat er een artikel in De Standaard waarin de organisatoren van 019 zeggen dat de betoging in Gent misschien een vredesbetoging wordt. O.a. Eric Goeman en Han Soete worden vermeld in dit artikel. Spijtig genoeg staat er een foto bij van de nationalistische betoging tegen globalisering in Brugge van 7-9.
Is dit een drukfout van DS of zijn voor hen alle mensen die tegen globalisering zijn gelijk?

gepakt
by Ben Misselijk Wednesday September 19, 2001 at 04:24 PM

Han en Eric hebben eindelijk hun ware gelaat laten zien!

recht op antwoord
by Attac RUG en Indymedia Wednesday September 19, 2001 at 07:32 PM

Ik hoop inderdaad dat dit door de Standaard kan rechtgezet worden.
Want ik vind de associatie meer dan misplaatst.
(en dan druk ik me wel zeer voorzichtig uit.

Ik ga er van uit dat dit een blunder is waar de auteur van het artikel niet
van op de hoogte was.

Ik dan alvast de mensen van Attac RUG voor het initiatief van deze brief.
Want deze blunder is inderdaad een blunder die meer dan enkel han, Peter en
Eric treft.

Met Indymedia willen we niets te maken hebben met enig Vlaams Nationalisme,
laat staan Extreem rechts. Onze veeltalige website is daar de beste
uitdrukking van.

Ik hoop dan te stelligste dat er een rechtzetting komt in de Standaard.
Wij beschikken op Indymedia over voldoende mooie foto's om de Standaard uit
de nood te helpen. Wij beschikken over een uitgebreid beeld archief dat op
de website kan geraadpleegd worden. (hoge resolutie is op aanvraag
beschikbaar)
Die foto's kunnen door de Standaard verkregen worden aan de gebruikelijk
prijzen daar de Standaard nu eenmaal valt onder de commerciƫle media.

Groeten
`
han

op 19-09-2001 17:10 schreef Stijn Oosterlynck op stijn_oost@yahoo.com:

> Beste,
>
> Ik schrijf u in naam van Attac-RUG.
>
> In DS van vandaag staat een artikel over de democratische globalisten.
> Eric Goeman van Attac, Han Soete van Indymedia en Peter Mertens van PVDA
> worden daarin aan het woord gelaten. Tot onze ontzetting zien wij
> daarnaast een foto staan van een optocht van nationalisten tegen
> globalisering. Op die manier worden wij -bewust?- gelinkt met de
> extreem-rechtse antiglobalisten. Het hoeft hier geen betoog dat de
> democratische globalisten niets te maken hebben met deze beweging.

> [...]

en dat heet dan professionele journalistiek
by barbara Thursday September 20, 2001 at 02:52 PM

waarmee weer eens bewezen is dat we geen kruistocht houden tegen de media, maar dat de kritische geest absoluut noodzakelijk is!

doorgeven aan yves desmet !
by jorg Thursday September 20, 2001 at 03:16 PM

nu kunnen ze in De Morgen misschien een artikeltje weiden aan de onbetrouwbaarheid van kwaliteitskranten als nieuwsbron (of over beeldmanipulatie) ? ;-)