Nieuws verkoopt niet by ho Tuesday May 22, 2001 at 06:59 PM |
De 3 grote Amerikaanse netwerken, ABC, CBS en NBC hebben hun nieuwsuitzendingen de afgelopen jaren afgebouwd tot lokale infotainmentprogramma's rond een kleine nieuwskern. Nu zouden ze volgens Fortune overwegen hun nieuwsuitzendingen te schrappen.
Dit omdat Amerikaanse adverteerders de voorkeur geven de reclameblokken rond series , sport en films. Daardoor worden journaals dubbel zo duur voor tv zenders: ze vormen een kostenpost op hun balans en ze brengen minder op dan andere programma's.
AOL Time Warner onderhandelt met de grootste kabelmaatschappij NTI om het Europese vastenland te veroveren. Doelstelling : het rendement ver2 of 3voudigen. CNN is een dochter van Time Warner en Ted Turner is na de overname definitief op een zijspoor gerangeerd. Het einde van CNN als ‘onafhankelijke nieuwszender'? (Interpunctie bijgevoegd door Ho) Junkfood voor de tv-kijker?
Bron : CV news
een professioneel magazine voor de mediasector (geen extreem linkse bron dus :-)