+ 73 miljard aan reclameruimte by posted by han Thursday March 29, 2001 at 07:01 PM |
Hier vind je een overzicht van alle media investeringen in 2000 door alle adverteerders aanwezig in België. In totaal gaven de adverteerders zo'n 73 miljard uit aan reclameruimte. Daaronder vind je een overzicht van de 50 grootste adverteerders in België.
Hier vind je een overzicht
van alle media investeringen in 2000 door alle adverteerders aanwezig in België.
In totaal gaven de adverteerders zo’n 73 miljard uit aan reclameruimte. Daaronder
vind je een overzicht van de 50 grootste adverteerders in België. Zoals je ziet is Belgacom
de meest agressieve communicator, met zo’n 3 Miljard investeringen vorig jaar.
Deze bedragen zijn zonder de eigenlijke productiekosten van het reclamemateriaal
gerekend. Dat wil zeggen Niet inbegrepen
zijn de kosten vopor het maken reclame spotjes, maar ook niet de vele folders,
de vele mailings, de telefoon enquetes,… Het gaat hier enkel over "media
ruimte"
TOTAL ADVERTISERS
2000 BELGACOM PROCTER&GAMBLE UNILEVER L'OREALGROUP ETAT BELGE NOT Specified DANONEGROUP MOBISTAR D'IETEREN HENKEL KPNORANGEBELGIUMSA FIATAUTOBELGIO RENAULT PHILIPMORRISGROUP GIBGROUP INTERBREWBELGIUM MASTERFOODS FORTIS DEPERSGROEP COCA-COLASOFTDRINKSSA INTERNATIONALMOTORCY NESTLEBELGILUX OPELBELGIUM VLAAMSEMEDIAMAATSCHAPPIJ BEIERSDORF FORDMOTORCOMPANY(BELGIUM) CITROENBELUX VRT ALBRECHT-ALDI BBL BACARDIMARTINIBELGIUM ROULARTAMEDIAGROUP VUM MCDONALD'SBELGIUM DOUWEEGBERTS MEDIAXIS TELENET PEUGEOTTALBOTBELGIQUE DEXIABELGIUM SONYBELGIUM MERCEDES-BENZBELGIUM FERRERO AXABELGIUM BUENAVISTAINTERNATIONAL BMWBELGIUM NISSANBELGIUM KELLOGGSBENELUX LIDLBELGIUMGMBH&CO COMPAQCOMPUTER RTL