arch/ive/ief (2000 - 2005)

Grote demonstraties zijn goed: huisbezoek is beter !
by Foreign Press Foundation Sunday, Oct. 03, 2004 at 8:54 AM
FPF@Chello.nl Nederland

Thuisbezoek is één vorm van de broodnodige 'Burgerlijke Ongehoorzaamheid' , en is heel belangrijk voor onze oplossingen van 'hun' beleidsproblemen !


Onderstaande tekst en taktiek geldt natuurlijk ook volledig voor België: in Nederland gingen afgelopen week-end 200.000 mensen de straat op om te demonstreren tegen het misdadige beleid van het kabinet Balkenende, maar nu is het tijd geworden om op huisbezoek te gaan !

Grote demonstraties zijn goed, maar huisbezoek is beter !

De grote betogingen van het afgelopen week-end in Amsterdam zijn wel een goed begin van landelijk verzet tegen het huidige rampzalige kabinetsbeleid, maar we zullen steviger van ons moeten afbijten om dit rampzalige kleptomanen-beleid te stoppen.

En daarom ook is het effectiever om niet op de Dam, maar voor de 'schamele woninkjes' van de schuldigen te gaan demonstreren.

Zoals eerder beschreven 'heeft de ochtendstond Uw goud in de mond', en om dat terug te krijgen - of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U evt. met 'n paar anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan, om alle ellende weg te krijgen. Op 'n wettige manier !

Want er is een oplossing voor al die problemen !

Wat bijvoorbeeld elke keer weer opvalt, in de uitzendingen van Radar en de reacties van de goegemeente, is dat men veel te lang dociel blijft wachten op genoegdoening.

Laten we dit even als 'n voorbeeld nemen: 20% van de NUON klanten heeft klachten, die jaren lang voor veel ellende en financieel nadeel kunnen zorgen. Maar deze lijdensweg kan aanmerkelijk korter worden, als de volgende hulpmiddelen worden gebruikt om het leed te stoppen:

Belangrijk is het volgende: praat nooit met 'het aapje op straat',
maar spreek met de man die aan het orgel draait !

U begint dus op de website (of in 't telefoonboek, buurtonderzoek etc.) en komt dan terecht bijvoorbeeld bij NUON.

"Welkom bij Nuon !" staat er, hetgeen volgens het televisieprogramma Radar voor 20% van de klanten dus ellende betekent. Dan zoekt U de directie en Raad van Bestuur van zo'n kwalijk bedrijf op. Alleen de topmensen dus; met naam, toenaam, adres(sen), telefoon/fax-nummers en web-adres.

Citaat: "Nuon voorziet dagelijks bijna vijf miljoen klanten van diverse producten en diensten. In Nederland, maar ook internationaal is Nuon actief." Hetgeen betekent, dat éénvijfde dus - en dat zijn een miljoen mensen - op dit moment klagend een uitweg zoekt uit de NUON-doolhof.

Het volgende is een voor Nederland misschien ietwat ongewone oplossing, maar het helpt vrijwel altijd en binnen een paar dagen:

U zoekt dus eerst het naam, toenaam en adres en telefoon+ fax- nummer op van de mensen aan de absolute top van het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de door U geleden schade of alle ongemak.

U maakt Uw klacht duidelijk op - nooit meer dan - één A-4tje, dat U zelf gemakkelijk kunt kopieëren, of met Uw p.c. printen. En maak er evt een protestbord bij met een korte leus: bijvoorbeeld: Kamp oorlogsmisdadiger ! "de Geus is een Kneus" ! etc.

Maar, let wel: U gaat dus niet naar hoofdkantoren, ministeries of gemeentehuizen: daar krijgt U de onverlaten niet te pakken.

Nee, de ochtendstond heeft Uw goud in de mond, en om dat terug te krijgen - of het verdwijnen ervan te stoppen - zult U - eventueel met anderen - een paar keer vroeg moeten opstaan dus, om alle ellende weg te krijgen.

En op een vroege morgen staat U dan op wacht voor hun voordeuren, of bij de garage-uitrit en al dat soort direkt persoonlijke maar 'openbare weg'-plekken, en overhandigt Uw klacht.

Met het vriendelijke doch dringende verzoek 'dit per direct op te lossen', aan degeen die de verantwoording voor de zaak draagt en daarvoor ook zegt een groot salaris te willen ontvangen.

"Wat zullen de buren er wel niet van zeggen ?"

Uw klacht in schriftelijke vorm - mag best lekker sappig gesteld zijn, om de leesbaarheid te verhogen - die heeft U natuurlijk elke dag bij de buren van de betreffende persoon - of personen - in de brievenbussen gedeponeerd, in de straat onder de ruitenwissers gestoken, en aan voorbijgangers van het betrokken adres uitgedeeld.

Uw klacht ergert U 24 uur per dag, hetgeen het logisch maakt dat U de betreffende directieleden, ambtenaren, ministers etc. er ook dag en nacht thuis over op- 'mag en moet' bellen, met de vriendelijke doch dringende vraag "of de oplossing van mijn probleem al geregeld is ?".

Kan - of wil - de verantwoordelijke persoon zelf niet Uw vriendelijke klachten beantwoorden, dan kunt U het altijd aan zijn familie, de echtgenoten, schoonouders en kinderen etc. uitleggen, die hopelijk meer begrip tonen. Wel wetend dat die dan druk op de verantwoordelijke(n) gaan uitoefenen.

Geweld gebruiken mag vrijwel nooit,
alleen maar ter zelfverdediging !

Een groepje van 'boze burgers' is bovendien effectiever en gezelliger, vergemakkelijkt het in de gaten houden, het uitdelen in de buurt, en het is ook veiliger. Blijft U wel altijd op de 'openbare weg" !

U maakt gewoonweg gebruik van Uw grondwettelijke (NL) recht (Artikel 1) op vrije meningsuiting, en dat kan en mag niemand U verbieden. Dat is constitutioneel onvervreemdbaar.

Burgerlijke ongehoorzaamheid via dit soort persoonlijk optreden, de visites, leidt vrijwel altijd tot heel goede resulataten.

En die paar keer laat naar bed, of vroeg opstaan, en die nachtelijke telefoontjes; dat heeft U er toch ook wel voor over ?

Want als U toch al 's-nachts wakker ligt van hun ellende,
bel ze dan en doe wat !

Bijt toch 's een keertje zélf van U af !

Henk Ruyssenaars

Rumsfeld huisbezoek: http://tinyurl.com/5dnro

Onverlaten: http://tinyurl.com/5qvk6

NL-corruptie: http://tinyurl.com/2kwsq