ACV-campagne sociale verkiezingen gelanceerd by ACV Thursday, Feb. 05, 2004 at 8:18 PM |
"De sociale verkiezingen zijn uitdrukkelijk een ondernemingsgebeuren. Ze belangen 1,3 miljoen werknemers aan in 6000 ondernemingen. Als ACV schuiven we 60.000 kandidaten naar voor om een mandaat op te nemen in de Comités voor Preventie en Bescherming op het werk en de Ondernemingsraden.", zo opende Luc Cortebeeck de persconferentie waarop het ACV zijn campagne voor de sociale verkiezingen voorstelde.
"In onze campagne spelen we onze sterke punten uit: we zijn een kritische vakbond, die zich constructief opstelt en een kwaliteitsvolle dienstverlening aanbiedt, met aandacht voor zowel de individuele als de collectieve belangen van werknemers. Ons nationaal programma draait rond 10 thema’s: vast werk, welzijn op het werk, juist loon, gelijke kansen, eindeloopbaanregelingen, werk, gezin en vrije tijd, mobiliteit, vorming en opleiding, kwaliteit van de arbeid én duurzame ontwikkeling-milieu. Die thema’s vertalen onze militanten op de werkvloer naar hun ondernemingssituatie. We handtekenen onze campagne met ‘Uw job, ons werk’. Het ACV is immers de beste garantie voor een maximaal resultaat." Vervolgens onthulden Luc Cortebeeck en algemeen secretaris Josly Piette voor de lenzen van de camera’s de affiches die de ACV-campagne de volgende maanden een gezicht geven.
www.acv-online.be/Actueel/Sociale_verkiezingen/sociale_verkiezingen.asp