arch/ive/ief (2000 - 2005)

YoMango.. omdat geluk niet te koop is
by YoMango intl. Monday December 15, 2003 at 10:28 PM

YoMango is een lifestyle. YoMango is fashion. YoMango is een warenmerk dat het bestelen van grote multinationals cool en plezant maakt.

YoMango.. omdat gelu...
yomango.jpg, image/jpeg, 220x201

YoMango Mangueting department
Veel mensen stelen kleren maar vinden het gat in de kledij een probleem. YoMango helpt hen door het gat in de kledij als merk te lanceren. Het gat in de gestolen kledij wordt dankzij het YoMango logo ‘cool’. YoMango is een merk dat dagelijks publiciteit maakt voor sociale ongehoorzaamheid. YoMango toont hoe kapitalisme werkelijk in elkaar zit : kapitalisme creëert verlangens waaraan niet valt te weerstaan en doet mensen stelen. Het kapitalisme zwijgt hierover als vermoordt. YoMango wil deze stilte doorbreken en sociale ongehoorzaamheid dagelijks zichtbaar maken, niet alleen tijdens speciale evenementen zoals acties of betogingen.

YoMango Research&Stealupment department
YoMango verleent ook "steelservice" en wil nagaan hoe alarmsystemen in elkaar zitten. YoMango R&S ontdekte bv. dat de slogan “always coca-cola” inderdaad klopt en coca-cola altijd werkt : een blikje coca-cola tegen het alarmzendertje verstoort het alarmsysteem! Ook McDonald’s zilverpapieren asbakken zijn functioneel in het bestelen van andere grote multinationals. YoMango R&S wist ook de verborgen geheimen van de alarm-resisterende aluminium “cookie bag” te ontfutselen. Vrijwel iedere multinationale truuk kan zo worden omgezet in een stuk gereedschap dat tegen multinationals kan worden gebruikt.

YoMango Clothes & Accessoires
YoMango biedt de steler een heel assortiment aan truuks & gadgets om multinationals doeltreffend te bestelen. De klassieke ‘steek het achter je broeksriem’ operatie geeft YoMango geen voldoening. YoMango wil meer. Voor de nooit verzadigde steler ontwierp YoMango de “duizend-zakken vest” en de “twee-in-één broek” : mouwen en broekspijpen hebben een dubbele zoom en overal zijn er handige zakken voor het verbergen van spaghetti, worst, conserven, boeken, cd’s… Om de bevrijding van kapitalistisch voedsel te promoten ontwierp YoMango een speciale vestzak die uiterst geschikt is om zelf te worden bestolen en zo de kapitalistische vangst met anderen te delen. Voor het zomerseizoen zonder jas of lange broek ontwierp YoMango de ‘Magische tas’ met geheime bergplaatsen. Voor het ‘potten-pannen-protest’ ontwierp YoMango een speciale ‘steel-een-pan’ rok zodat je bij de zoveelste lawaaidemo een corporate pan kan gebruiken in plaats van je eigen huispan. Om het sociale ongehoorzamen nog meer in de kijker te plaatsen is er een YoMango doorzichtige rok die je kan opvullen met boeken en cd’s die: de rok verandert van kleur naargelang de keuze van de cd covers – cd’s steel je niet meer op basis van de muziek maar op basis het ontwerp van de cover!

YoMango Dinners
YoMango gaat niet alleen over het bevrijden van voedsel, maar ook over delen en het vrij verspreiden van eetwaren. YoMango organiseert etentjes en nodigt mensen uit mee te genieten van de gestolen eetwaren. Het eerste grote YoMango banket vond plaats in Firenze, tijdens de hubworkshops in november 2002. Tijdens de WeSeize! activiteiten in december 2003 organiseerde YoMango een strategisch conferentiedinner voor de PolimediaLab & HighNoon activisten. Ook enkele officiële WSIS delegés namen deel aan deze YoMango workshop voor de 'vrije communicatie van produkten en verlangens'

[Lees meer]
www.yomango.net
YOMANGO presentation Notes and Pix
YOMANGO en het verdraaide kapitalisme