YoMango.. omdat geluk niet te koop is by YoMango intl. Monday December 15, 2003 at 10:28 PM |
YoMango is een lifestyle. YoMango is fashion. YoMango is een warenmerk dat het bestelen van grote multinationals cool en plezant maakt.
YoMango Mangueting department
Veel mensen stelen kleren maar vinden het gat in de kledij een probleem. YoMango
helpt hen door het gat in de kledij als merk te lanceren. Het gat in de gestolen
kledij wordt dankzij het YoMango
logo ‘cool’. YoMango is een merk
dat dagelijks publiciteit maakt voor sociale ongehoorzaamheid. YoMango toont
hoe
kapitalisme werkelijk in elkaar zit : kapitalisme creëert
verlangens waaraan niet valt te weerstaan en doet mensen stelen. Het kapitalisme
zwijgt hierover als vermoordt. YoMango wil deze stilte doorbreken en sociale
ongehoorzaamheid dagelijks zichtbaar maken, niet alleen tijdens speciale evenementen
zoals acties of betogingen.
YoMango Research&Stealupment department
YoMango verleent ook "steelservice" en wil nagaan hoe alarmsystemen in elkaar
zitten. YoMango R&S ontdekte bv. dat de slogan “always coca-cola” inderdaad
klopt en coca-cola altijd werkt : een blikje coca-cola tegen het alarmzendertje
verstoort het alarmsysteem! Ook McDonald’s zilverpapieren asbakken
zijn functioneel in het bestelen van andere grote multinationals. YoMango
R&S wist ook de verborgen geheimen van de alarm-resisterende aluminium “cookie
bag” te ontfutselen. Vrijwel iedere multinationale truuk kan zo worden
omgezet in een stuk gereedschap dat tegen multinationals kan worden gebruikt.
YoMango Clothes & Accessoires
YoMango biedt de steler een heel assortiment aan truuks & gadgets om multinationals
doeltreffend te bestelen. De klassieke ‘steek het achter je broeksriem’ operatie
geeft YoMango geen voldoening. YoMango wil meer. Voor de nooit verzadigde steler
ontwierp YoMango de “duizend-zakken vest” en de “twee-in-één
broek” : mouwen en broekspijpen hebben een dubbele zoom en overal
zijn er handige zakken voor het verbergen van spaghetti, worst, conserven,
boeken,
cd’s… Om de bevrijding van kapitalistisch voedsel te promoten ontwierp
YoMango een speciale vestzak die uiterst geschikt is om zelf te worden bestolen
en zo de kapitalistische vangst met anderen te delen. Voor het zomerseizoen
zonder jas of lange broek ontwierp YoMango de ‘Magische
tas’ met geheime bergplaatsen. Voor het ‘potten-pannen-protest’ ontwierp
YoMango een speciale ‘steel-een-pan’ rok zodat je bij de zoveelste
lawaaidemo een corporate pan kan gebruiken in plaats van je eigen huispan.
Om het sociale ongehoorzamen nog meer in de kijker te plaatsen is er een YoMango
doorzichtige rok die je kan opvullen met boeken en cd’s die: de rok verandert
van kleur naargelang de keuze van de cd covers – cd’s steel je
niet meer op basis van de muziek maar op basis het ontwerp van de cover!
YoMango Dinners
YoMango gaat niet alleen over het bevrijden van voedsel, maar ook over delen
en het vrij verspreiden van eetwaren. YoMango organiseert etentjes en nodigt
mensen uit mee te genieten van de gestolen eetwaren. Het eerste grote YoMango
banket vond plaats in Firenze, tijdens de hubworkshops in november 2002.
Tijdens de WeSeize! activiteiten in december 2003 organiseerde YoMango een strategisch
conferentiedinner voor de PolimediaLab & HighNoon activisten.
Ook enkele officiële WSIS delegés namen deel aan deze YoMango
workshop voor de 'vrije communicatie van produkten en verlangens'
[Lees meer]
www.yomango.net
YOMANGO presentation Notes and Pix
YOMANGO en het verdraaide kapitalisme